|
Login:
Heslo:
Prihlásenie
 
|Nová registrácia|Zabudli ste heslo?
Layouty
HP7/2
Mlok Scamander
Halloween
Vianoce
STRÁNKA
  Denný Prorok
  História stránky
  O nás
  Kontakt
  Naša pesnička
  Credits
  FAQ
  Dekréty
     Veľká Sieň
     Severná Veža
     Zakázaný Les
     Tajomná Komnata
     Astronomická Veža
     Núdzová Miestnosť
     Galéria
     Rokfortský Cintorín
     Sieň Slávy
     Azkaban
     Stretnutia
  Privacy Policy
  Archív noviniek
  Archív ankiet
  Výpomoc stránke
  Autorský zákon
KNIHY
  HP: Kniha 1
  HP: Kniha 2
  HP: Kniha 3
  HP: Kniha 4
  HP: Kniha 5
  HP: Kniha 6
  HP: Kniha 7
  Obrázky z kapitol
  Venovania
  Ďalšie knihy
  Comic Relief
FILMY
  HP1: Kameň mudrcov
  HP2: Tajomná komnata
  HP3: Väzeň z Azkabanu
  HP4: Ohnivá čaša
  HP5: Fénixov rád
  HP6: Polovičný Princ
  HP7: Dary Smrti I
  HP7: Dary Smrti II
  Biografie hercov
  Adresy hercov
J. K. ROWLING
  Biografia
  Kontakt
  Publikácie
  JKRowling.com
INFORMÁCIE
  Rokfort
  Zoznam postáv
  Význam mien
  Slovník pojmov
  Záškodníci
  Kniha kúziel
  Príručka elixírov
  Učebnica herbológie
  Metlobal
  Školy vo svete
  Ministerstvo mágie
  Fénixov rád
  Rod Blackovcov
  Dekréty o vzdelávaní
  Zázračné predmety
  Zázračné zvery
  Škriatkovia
  Predzvesti smrti
  Podobnosti
  Články z novín
ZÁBAVA
  Fan Fiction
  HP testy
  Ako...
  Komiksy
  Čarodejnícke recepty
  Vyber si prútik
  HP vtipy
  Piškvorky
  Puzzle
  Download
     Fonty
     Zvonenia

NOVINKA

Prekliate dieťa: Vyrobilo sa cez 500 kostýmov
Poslal: Siriusly Sirius 7.11.2018, 15:46:28; komentáre (0)

Knihy » HP: Prekliate dieťa (scenár)Možno sa to na prvý pohľad nezdá, ale každý fanúšik, ktorý už mal to šťastie sedieť v hľadisku Harryho Pottera a Prekliateho dieťaťa, môže z veľkej časti vďačiť za tento nezabudnuteľný zážitok Katrine Lindsay. Pýtate sa, kto to je? Katrine je kostýmovou dizajnérkou tejto dvojdielnej hry, ktorá sama často musela „mávať prútikom“, aby všetko vyzeralo presne tak, ako má.

V pokračovaní si môžete prečítať rozhovor s ňou.

Čo bolo vaším odrazovým mostíkom pri vytváraní kostýmov pre predstavenie? Knihy J.K. Rowlingovej?
Bol to mix hneď niekoľkých vecí: áno, knihy J.K. Rowlingovej ale aj workshopy so zvyškom tímu kreatívcov až po nácviky, skúmanie divadelných prostriedkov, ako vyobraziť aspekty príbehu a magického sveta Harryho Pottera na javisku.



Aká bola vaša spolupráca s ostatnými členmi kreatívneho tímu pri výrobe týchto kostýmov?
Príbeh na javisku plynie a plynie, čiže tempo je rýchle a dej tvoria mnohé choreografie. Počas spomínaných workshopov sme prišli na veľmi užitočné využitie plášťov ako nástroja na zázračné objavenie sa a zmiznutie predmetov či ľudí zo scény na scénu.

Naprieč celým dielom sme sa museli popasovať s úlohami ako: ako dosiahnuť určitý magický efekt alebo dojem tvora z celkom iného sveta či donútiť divákov pomyslieť si: „nemôžem uveriť tomu, čo vidím pred vlastnými očami!“ Všetko toto sme dosiahli celoplošnou spoluprácou a kombináciou kostýmov s ilúziami, osvetlením a choreografiami – všetky tieto prvky sú dokonale poprepletané.


Koľko kostýmov môžeme v predstavení vidieť?
Myslím, že celkovo ich je niečo cez 500.



Veľmi silnú predstavu o tom, ako čarodejnícky svet vyzerá, sme si utvorili, samozrejme, prostredníctvom filmov. Zapracovali ste takéto vizuálne prvky aj do dizajnu?
Uvedomovala som si, že je tam istá potreba nesklamať očakávania toho, ako by mali vyzerať milované postavy a celkový magický svet, ale zároveň aj potrebu pripraviť pre svet dosiek svoju celkom jedinečnú verziu. Snažila som sa predstaviť si, ako sa mohol svet zmeniť po vizuálnej stránke teraz, keď uplynulo niekoľko rokov a súčasne som ho chcela ponechať stále ľahko rozpoznateľným. Je to veľmi britské; retroesteticky ladené veci, farebné škály, typy materiálov a pokrývok hláv, ktoré nám pomáhajú docieliť ten pocit sveta Harryho Pottera, ako ho poznáme.


Pri Harrym, Ronovi a Hermione ste použili veľmi špecifický výber farieb. Prečo práve tieto?
V divadelnom svete Harryho Pottera a Prekliateho dieťaťa je až príliš veľa čierneho prostredia – či už je to kvôli plášťom alebo niekedy aj kvôli konkrétnemu potrebnému osvetleniu. Chcela som tým docieliť to, aby boli hlavné postave v spleti tejto palety černastých farieb, postupne ako príbeh napreduje, zakaždým ľahko rozpoznateľné. Odtiene drahokamov pre trio boli zvolené práve pre tento účel – aby postavy vynikli bez toho, aby boli nevyhnutne oblečení v bledých farbách.


Ako ste sa rozhodovali v prípade Harryho vzhľadu? Aká bola preň inšpirácia?
Stretávame sa so zaneprázdneným Harrym, ktorého poznamenáva a vyčerpáva práca na ministerstve, a tak má len má len pramálo času na svoj súkromný život; predovšetkým na to byť tu ako rodič pre vyrastajúceho syna Albusa. To bolo mojím východiskovým bodom – byť tak trochu „formálny“, v elegantnej čarodejníckej róbe, s ktorou ale nie je úplne zžitý. Na prvý pohľad sa môže zdať, že na sebe má oblek. V skutočnosti však nosí nohavice, vestu a sako, ktoré dokopy tvoria dojem elegantných šiat. Na nohách má odraté čižmy akoby do boja, ktorými ukazuje, že je kedykoľvek pripravený ísť do akcie. A tento svet sa mu páči o niečo viac, ako keby mal len sedieť za svojím pracovným stolom na ministerstve a listovať v dokumentoch. „Kačací“ (teal, pozn.) trench coat zasa nosí, keď ide do pracovne do terénu a je prepojením plášťa a klasického trench coatu. V nohaviciach má vrecko na prútik, aby ho tak mal vždy poruke.



Ako by ste popísali styling Rona?
Ron je pánom komfortu. V svojom živote sa dostal na miesto, na ktorom sa cíti dokonale spokojne a je šťastne ženatý s Hermionou. Pre jeho prirodzene prívetivú, vtipnú a spoľahlivú osobnosť som nemala pocit, že by sa nejak výnimočne zaoberal štýlom, akým sa oblieka. Skôr by siahol po pohodlných odevoch, ktoré sa poľahky podobajú na to, ktoré preňho štrikovala mama, keď bol menší. Je sfarbený do jesenných odtieňov, ktoré ladia s farbou jeho vlasov, a nosí jemné látky, ktoré mu tvarujú postavu a zároveň vytvárajú taký ten domácky pocit. Pulóver, ktorý sa podobá na ten, ktorý nosil v minulosti, mu kúpila Hermiona. Je o niečo viac pre dospelých ako tie od mamy, ale stále s pásikmi, v oranžových odtieňoch a trochu obnosený a vyťahaný, čo súvisí so štýlom obliekania sa jeho rodiny.


A ten Hermionin?
Hermiona má teraz štatút váženej osoby s pôsobiskom na ministerstve mágie. Je dokonalou ukážkou prirodzene inteligentnej, pracujúcej ženy – elegantná s nenúteným zmyslom pre módu. Moderná a večná. Strihy a farby, ktoré má na sebe dávajú vyznieť dôležitosti jej funkcie a moci, ktorú má, ale taktiež vychádzajú zo základov zo sveta Harryho Pottera. Jej image nie je až taký pravidelný ako pri Harrym, Ronovi či Ginny. Celkom bezpochybne vizuálne prepája rozdiely medzi muklami a čarodejníkmi, čo mi prišlo správne vzhľadom na jej postavenie na ministerstve. Napohľad by ste si nikdy nepredstavili, že Hermiona a Ron spolu tvoria pár. Pri oboch však cítiť spomínanú nenútenosť v štýle obliekania – u Rona v rámci komfortu, u Hermiony zasa v ľahkosti jej pohybov. Keď ju vidíme pracovne vonku, má na sebe spoly kabát, spoly plášť, v ktorom sa nesie s veľkým štýlom!


Môžete nám prezradiť viac o funkcii plášťov v šou?
Plášte sú obrovskou súčasťou choreografií a divadelných prechodov zo scény na scénu. Využívame rokfortské plášte, ktoré nosia rokfortskí študenti, a máme aj učiteľskú verziu. Keď je študent zaradený do fakulty, k plášťu sa mu pripojí kapucňa vo farbách svojej fakulty. Ďalej máme aj ministerské a cestovné plášte. Každý jeden musí umožňovať, aby sa v ňom postavy mohli jednoducho a svižne pohybovať. V tom zohráva veľkú rolu strih a hmotnosť látky, z ktorej sú vyrobené. Pomáha nám to zabezpečiť správnu rýchlosť pohybu a vytvoriť momentum, o ktoré sa usilujeme.


Kostýmový dizajn je často podstatne komplikovanejšou a komplexnejšou doménou, ako by si mohli ľudia myslieť pri pohľade na predstavenie. Napríklad väčšina ľudí by len sotva pomyslela na to, že musíte dávať pozor na spomínanú hmotnosť látky plášťov. Aké iné faktory museli prejsť zvážením, o ktorých možno ľudia nemajú poňatia?
Výber textílií zohráva dôležitú úlohu vo výrobe kostýmov pre divadelné hry – najmä ak ide o dielo ako je toto. Trvá to, kým nájdete vhodnú látku, ktorá sa bude hýbať tak, ako chcete, zároveň nebude príliš ťažká pre hercov a nezničí sa počas ôsmich predstavení týždenne, mesiac čo mesiac, so všetkým tým potom a neustálym praním, ktorými si denne musí prejsť. Za každým výberom kostýmu, ktorý vidíte na pódiu, stojí celá škála faktorov, ktoré je potrebné zvážiť z každého uhla pohľadu.

Herci v príbehu rovnako vystupujú za viaceré postavy (musíme sledovať, či sú na scéne alebo nie, za akú postavu vystúpia najbližšie...), čo často komplikuje veci, keďže musia byť schopní rýchlo sa prezliecť z jedného úboru do ďalšieho. Často ide v zákulisí o sekundy. Zohranie tam vzadu je rovnako zložité a rovnako podstatné ako vpredu na javisku.

Na povrch sa kostýmy môžu javiť jednoduché, ale často sú v nich zakomponované mnohé a mnohé aspekty, ktoré síce nie je vidieť, ale sú veľmi podstatné na dosiahnutie efektov, ktoré s nimi robíme. Divadelný kostýmový dizajn je skutočným technickým umením, zložitým pri výrobe a kvôli dbaniu na detaily. Máme veľa skvelých, zručných ľudí, ktorí sa podieľali na výrobe každého prezlečenia. Každý kostým so sebou priniesol iné, rozličné výzvy, keďže bol vyrábaný pre prostredie, v ktorom jednoducho nemôžete zastaviť predstavenie a ísť ho upraviť či opraviť, keď divadlo beží.

Zdroj: TimeOut


Tip poslal Draco Malfoy (+10 bodov)


© Copyright 2004-24 by Priori-Incantatem.sk. Powered by PI team.
Optimalizované pre Firefox 20.0, rozlíšenie: 1024x600 a vyššie.
Pri iných prehliadačoch môžu nastať chyby v zobrazení.

Priori-Incantatem.sk nie je majiteľom autorských práv Harryho Pottera, je iba
sprostredkovateľom informácií ohľadom Harryho Pottera pre fanúšikov.
Tento dokument však nesmie byť kopírovaný, či
už v častiach alebo celý, bez súhlasu Priori-Incantatem.sk.

RSS Feed | Optimalizácia PageRank.cz


ANKETA
Aké obdobie by podľa vás mal sledovať plánovaný televízny seriál zo sveta Harryho Pottera?

Normálne, obdobie kníh. Ale tentokrát by sa ich mohli držať viac!
36% (85)

Normálne, obdobie kníh. Ale mohli by sa ich držať ešte menej ako vo filmoch!
3% (7)

Určite obdobie pred knihami. Napríklad pohľad na život Toma Riddla a vznik Voldemorta.
37% (88)

Určite obdobie po knihách. Deti hlavného tria nepochybne zažívajú na Rokforte veľa dobrodružstiev!
24% (57)

Hlasovalo: 237 ľudí
TOP NOVINKA

Z Rokfortu až do kulturáku - Riddikulus!
Dodnes smútite, že vám na 11. narodeniny sova nepriniesla vytúžený list do Rokfortu? Tak už nemusíte! Už čoskoro sa totižto vybrané slovenské centrá kultúry ako mávnutím prútika zmenia na Rokfortskú strednú školu čarodejnícku. Mladí divadelníci Katarína Gurová, Kristóf Melecsky a Peter Pavlík, na čele s režisérom Pavlom Viechom, budú v jedinečnom predstavení žonglovať ikonickými postavami všetkých siedmich kníh, aby nám dokázali, že fantázii sa medze nekladú. Aj keby sa možno mali. Celú tl...

[» celý článok «]
FAKULTY
Počet žiakov:
Chrabromil 16
Bystrohlav 19
Bifľomor 20
Slizolin 12
Spolu: 67
FAKTY
Ak si text zo zrkadla z Erisedu prečítate odzadu, bude tam: 'V zrkadle z Erisedu uzriete prianie svojho srdca, nie rozumu.'
CITÁTY
Prisámvačku som vedel, že je tam voľakde zalezený a čaká na svoj čas.

Hagrid
HP4: Ohnivá čaša
(kap. 37, str. 696)
STRÁNKY
Ocenenia:


Partneri:
Kiklop's Dynamic

Spriatelené stránky:
Fantasy-svet.net
Potterweb.cz
Simpsonovci.com
Martin Užák - editor a ghostwriter
DÔLEŽITÉ DÁTUMY
Grindelwaldove zločiny
Slovensko
15. november 2018
UK / USA
16. november 2018