|
Login:
Heslo:
Prihlásenie
 
|Nová registrácia|Zabudli ste heslo?
Layouty
HP7/2
Mlok Scamander
Halloween
Vianoce
STRÁNKA
  Denný Prorok
  História stránky
  O nás
  Kontakt
  Naša pesnička
  Credits
  FAQ
  Dekréty
     Veľká Sieň
     Severná Veža
     Zakázaný Les
     Tajomná Komnata
     Astronomická Veža
     Núdzová Miestnosť
     Galéria
     Rokfortský Cintorín
     Sieň Slávy
     Azkaban
     Stretnutia
  Privacy Policy
  Archív noviniek
  Archív ankiet
  Výpomoc stránke
  Autorský zákon
KNIHY
  HP: Kniha 1
  HP: Kniha 2
  HP: Kniha 3
  HP: Kniha 4
  HP: Kniha 5
  HP: Kniha 6
  HP: Kniha 7
  Obrázky z kapitol
  Venovania
  Ďalšie knihy
  Comic Relief
FILMY
  HP1: Kameň mudrcov
  HP2: Tajomná komnata
  HP3: Väzeň z Azkabanu
  HP4: Ohnivá čaša
  HP5: Fénixov rád
  HP6: Polovičný Princ
  HP7: Dary Smrti I
  HP7: Dary Smrti II
  Biografie hercov
  Adresy hercov
J. K. ROWLING
  Biografia
  Kontakt
  Publikácie
  JKRowling.com
INFORMÁCIE
  Rokfort
  Zoznam postáv
  Význam mien
  Slovník pojmov
  Záškodníci
  Kniha kúziel
  Príručka elixírov
  Učebnica herbológie
  Metlobal
  Školy vo svete
  Ministerstvo mágie
  Fénixov rád
  Rod Blackovcov
  Dekréty o vzdelávaní
  Zázračné predmety
  Zázračné zvery
  Škriatkovia
  Predzvesti smrti
  Podobnosti
  Články z novín
ZÁBAVA
  Fan Fiction
  HP testy
  Ako...
  Komiksy
  Čarodejnícke recepty
  Vyber si prútik
  HP vtipy
  Piškvorky
  Puzzle
  Download
     Fonty
     Zvonenia

NOVINKA

Šiesty Potter a špeciálne efekty
Poslal: micho 28.7.2009, 16:40:10; komentáre (9)

Filmy » HP: Film 6 - Polovičný PrincČeská stránka Potterweb.cz priniesla pri príležitosti premiéry filmu Harry Potter a Polovičný Princ rozhovor s Timom Burkom a Timom Alexandrom z Industrial Light & Magic. V nasledujúcich riadkoch si vďaka tomu môžete prečítať, ako sa vytvárali efekty pri natáčaní scén s Millennium Bridge, ako aj pri natáčaní scén s inferiami. Filmárov to stálo viac námahy, ako si vôbec dokážeme predstaviť...

Millennium Bridge

Úvodnej scéne filmu Harry Potter a Polovičný Princ dominuje útok na Most Milénia v muklovskej časti Londýna. Záber 378 metrového závesného mostu je zo skutočného londýnskeho mostu týčiaceho sa nad riekou Temža. Pre scénu s jeho zničením však filmári museli vo virtuálnej rovine vytvoriť most aj okolitý Londýn na počítači. Tvorba fotorealistickej, počítačom generovanej kópie mostu, cez ktorý prešli milióny ľudí nebola ľahká. Režisér David Yates a hlavný tvorca vizuálnych efektov Tim Burke túto úlohu zverili štúdiu, ktoré tvorilo efekty taktiež pre tri predchádzajúce filmy. Bruke približuje:

Na natáčaní zobrazenia vysokého dynamického rozsahu (HDRI) mostu a oblasti okolo Temže, pracovalo štúdio spolu s architektmi tohto mostu. Obdržali sme tak plány a CAD súbory, ktoré boli použité na znovu vytvorenie mostu tak presne, ako to len bolo možné, po každú maticu a šraub. Tím od päť do dvadsať ľudí strávil niekoľko mesiacov tvorbou, textúrovaním a vybavením mostu v 3D programe Maya, za použitia HDRI fotografií pretvorenie reálnych textúr a detailov.

Aj keď CG most je identický vo všetkých smeroch s Millenium Bridge, Burke uznáva, že je tu aj trochu umeleckej interpretácie: „Je predsa len mágia. Urobili sme dynamickú simuláciu a dokázali, že každý panel cesty sa môže odtrhnúť a spadnúť do Temže. Nebolo to ale tak zaujímavé, ako sme chceli.“ A tak tvorcovia filmu strávili mnoho času sledovaním nahrávok skutočných zničení mostov ako pád Washingtonského Tacoma Narrows bridge v roku 1940. „Ukázalo nám to, ako by sa mohol oceľový most prekrútiť a vlniť ako sínusoida vytvorená vibráciou, ktorú Millennium Bridge utrpel, krátko po tom ako bol po prvýkrát otvorený. Londýnčania preto prezývajú Millennium Bridge aj Vratkým mostom. Most bol uzavretý a prebudovaný, aby sa vibrácie odstránili. Prevzali sme tento nápad a potom použili pre naše zrútenie; so smrťožrútmi okolo mostu v tvare špirály, aby sme vytvorili krútenie, pri ktorom sa most zrúti.“

Inferiovia

Vo finále šiesteho filmu sme mali možnosť uvidieť inferiov, začarované mŕtve telá plniace v tomto prípade rozkazy samotného Voldemorta s cieľom zabrániť odneseniu jeho horcruxu.

Keď sme tvorili inferiov, Yates vedel presne čo nechce: klasické zombie. Obrátil sa na Industrial Light & Magic (ILM) George Lucase s vytvorením týchto hrôzostrašných bytostí. David chcel aby diváci cítili s inferiami, pretože sú Voldemortovými obeťami,“ hovorí Tim Alexander. Pokračuje: „Tvorcovia filmu vrátane Yatesa a ďalších študovali fotografie mrtvych tiel, ktoré boli pod vodou, aby zistili ako to ovplyvní kožu. Tieto poznatky využili na vytvorenie 2D konceptov spolu s figurínou v životní veľkosti. Maketa bola trojdimenzionálne naskenovaná do počítača a následne poslaná do ILM, aby začali s animáciou, ktorá bola robená prevažne v Maye.

Potom čo bol inferius vymodelovaný, putoval k maliarovi, ktorý mu dal farbu a textúru, zatiaľ čo ďalší designér umiestnil do modelu kostru, aby mohol následne celý model v programe rozhýbať. Ďalej začali animátori vykonávať svoje testy. Pretože Yates sa chcel vyhnúť pohybu zombii, ILM strávilo veľa času skúmaním pohybu neživých. Yates obsadil hercov a natočil ich pohyby pomocou technológie na zachytenie pohybu, ktorá sa tiež kombinovala s ručnou animáciou, aby sa vytvoril záverečný pohyb inferia. Animátori používali software nazývaný Zeno, aby naanimovali obrovské húfy inferiov zhromažďujúcich sa nad a pod hladinou jazera.“


„Ďalej sa vývojári zaoberali textúrami od maliara, ktoré použili a renderovali inferiov s nasvietením, čím tak docielili ich ľudský vzhľad,“ povedal Alexander.

Aj keď sa vynoria nad hladinu, inferiovia sa väčšinou schovávajú pod vodou a môžu byť zahnaní iba jedinou vecou, ohňom. Kombinácia týchto dvoch živlov bola skutočná efektová výzva. ILM vyvinulo vzhľad ohňa a sústredil sa na správanie a interakciu,“ hovorí Burke.

Podvodný svet bol obtiažny, z dôvodu množstva a množstva inferiov a ovplyvňovania svetla z ohňa, je všetko robené na počítači,“ povedal Alexander. „Vytvorili sme postup, obvykle používaný v počítačových hrách, aby sme realizovali inferiov ako karty namiesto plných 3D objektov. Táto technika sa nazýva normal mapping a umožňuje filmárom pracovať so smerovou informáciou z 3D bez potreby zahrnúť všetky informácie zo scény.

Tvorba scény s inferiami bola skutočnou výzvou. Šiestim ľuďom to dalo 45 týždňov práce. Potom, čo boli vytvorení, tím potreboval o dvadsaťpäť umelcov viac na dokončenie potrebných záberov. A finálny výsledok? Dve veľmi impresívne minúty filmu.


Zdroj: Potterweb


© Copyright 2004-24 by Priori-Incantatem.sk. Powered by PI team.
Optimalizované pre Firefox 20.0, rozlíšenie: 1024x600 a vyššie.
Pri iných prehliadačoch môžu nastať chyby v zobrazení.

Priori-Incantatem.sk nie je majiteľom autorských práv Harryho Pottera, je iba
sprostredkovateľom informácií ohľadom Harryho Pottera pre fanúšikov.
Tento dokument však nesmie byť kopírovaný, či
už v častiach alebo celý, bez súhlasu Priori-Incantatem.sk.

RSS Feed | Optimalizácia PageRank.cz


ANKETA
Aké obdobie by podľa vás mal sledovať plánovaný televízny seriál zo sveta Harryho Pottera?

Normálne, obdobie kníh. Ale tentokrát by sa ich mohli držať viac!
36% (87)

Normálne, obdobie kníh. Ale mohli by sa ich držať ešte menej ako vo filmoch!
3% (7)

Určite obdobie pred knihami. Napríklad pohľad na život Toma Riddla a vznik Voldemorta.
37% (89)

Určite obdobie po knihách. Deti hlavného tria nepochybne zažívajú na Rokforte veľa dobrodružstiev!
24% (59)

Hlasovalo: 242 ľudí
TOP NOVINKA

Z Rokfortu až do kulturáku - Riddikulus!
Dodnes smútite, že vám na 11. narodeniny sova nepriniesla vytúžený list do Rokfortu? Tak už nemusíte! Už čoskoro sa totižto vybrané slovenské centrá kultúry ako mávnutím prútika zmenia na Rokfortskú strednú školu čarodejnícku. Mladí divadelníci Katarína Gurová, Kristóf Melecsky a Peter Pavlík, na čele s režisérom Pavlom Viechom, budú v jedinečnom predstavení žonglovať ikonickými postavami všetkých siedmich kníh, aby nám dokázali, že fantázii sa medze nekladú. Aj keby sa možno mali. Celú tl...

[» celý článok «]
FAKULTY
Počet žiakov:
Chrabromil 10
Bystrohlav 13
Bifľomor 18
Slizolin 13
Spolu: 54
FAKTY
Rokville bol v roku 1612 vrchným veliteľstvom pri vzbure škriatkov.
CITÁTY
Čarodejnícke školy medzi sebou už tradične súperia. Durmstrang a Beauxbatons údaje o sebe taja, aby im nikto nemohol ukradnúť ich tajomstvá.

Hermiona Grangerová
HP4: Ohnivá čaša
(kap. 11, str. 171)
STRÁNKY
Ocenenia:


Partneri:
Kiklop's Dynamic

Spriatelené stránky:
Fantasy-svet.net
Potterweb.cz
Simpsonovci.com
Martin Užák - editor a ghostwriter
DÔLEŽITÉ DÁTUMY
Grindelwaldove zločiny
Slovensko
15. november 2018
UK / USA
16. november 2018