|
NOVINKAŠiesty Potter a špeciálne efekty Poslal: micho 28.7.2009, 16:40:10; komentáre (9)
Česká stránka Potterweb.cz priniesla pri príležitosti premiéry filmu Harry Potter a Polovičný Princ rozhovor s Timom Burkom a Timom Alexandrom z Industrial Light & Magic. V nasledujúcich riadkoch si vďaka tomu môžete prečítať, ako sa vytvárali efekty pri natáčaní scén s Millennium Bridge, ako aj pri natáčaní scén s inferiami. Filmárov to stálo viac námahy, ako si vôbec dokážeme predstaviť...
Millennium Bridge
Úvodnej scéne filmu Harry Potter a Polovičný Princ dominuje útok na Most Milénia v muklovskej časti Londýna. Záber 378 metrového závesného mostu je zo skutočného londýnskeho mostu týčiaceho sa nad riekou Temža. Pre scénu s jeho zničením však filmári museli vo virtuálnej rovine vytvoriť most aj okolitý Londýn na počítači. Tvorba fotorealistickej, počítačom generovanej kópie mostu, cez ktorý prešli milióny ľudí nebola ľahká. Režisér David Yates a hlavný tvorca vizuálnych efektov Tim Burke túto úlohu zverili štúdiu, ktoré tvorilo efekty taktiež pre tri predchádzajúce filmy. Bruke približuje:
„Na natáčaní zobrazenia vysokého dynamického rozsahu (HDRI) mostu a oblasti okolo Temže, pracovalo štúdio spolu s architektmi tohto mostu. Obdržali sme tak plány a CAD súbory, ktoré boli použité na znovu vytvorenie mostu tak presne, ako to len bolo možné, po každú maticu a šraub. Tím od päť do dvadsať ľudí strávil niekoľko mesiacov tvorbou, textúrovaním a vybavením mostu v 3D programe Maya, za použitia HDRI fotografií pretvorenie reálnych textúr a detailov.“
Aj keď CG most je identický vo všetkých smeroch s Millenium Bridge, Burke uznáva, že je tu aj trochu umeleckej interpretácie: „Je predsa len mágia. Urobili sme dynamickú simuláciu a dokázali, že každý panel cesty sa môže odtrhnúť a spadnúť do Temže. Nebolo to ale tak zaujímavé, ako sme chceli.“ A tak tvorcovia filmu strávili mnoho času sledovaním nahrávok skutočných zničení mostov ako pád Washingtonského Tacoma Narrows bridge v roku 1940. „Ukázalo nám to, ako by sa mohol oceľový most prekrútiť a vlniť ako sínusoida vytvorená vibráciou, ktorú Millennium Bridge utrpel, krátko po tom ako bol po prvýkrát otvorený. Londýnčania preto prezývajú Millennium Bridge aj Vratkým mostom. Most bol uzavretý a prebudovaný, aby sa vibrácie odstránili. Prevzali sme tento nápad a potom použili pre naše zrútenie; so smrťožrútmi okolo mostu v tvare špirály, aby sme vytvorili krútenie, pri ktorom sa most zrúti.“
Inferiovia
Vo finále šiesteho filmu sme mali možnosť uvidieť inferiov, začarované mŕtve telá plniace v tomto prípade rozkazy samotného Voldemorta s cieľom zabrániť odneseniu jeho horcruxu.
„Keď sme tvorili inferiov, Yates vedel presne čo nechce: klasické zombie. Obrátil sa na Industrial Light & Magic (ILM) George Lucase s vytvorením týchto hrôzostrašných bytostí. David chcel aby diváci cítili s inferiami, pretože sú Voldemortovými obeťami,“ hovorí Tim Alexander. Pokračuje: „Tvorcovia filmu vrátane Yatesa a ďalších študovali fotografie mrtvych tiel, ktoré boli pod vodou, aby zistili ako to ovplyvní kožu. Tieto poznatky využili na vytvorenie 2D konceptov spolu s figurínou v životní veľkosti. Maketa bola trojdimenzionálne naskenovaná do počítača a následne poslaná do ILM, aby začali s animáciou, ktorá bola robená prevažne v Maye.
Potom čo bol inferius vymodelovaný, putoval k maliarovi, ktorý mu dal farbu a textúru, zatiaľ čo ďalší designér umiestnil do modelu kostru, aby mohol následne celý model v programe rozhýbať. Ďalej začali animátori vykonávať svoje testy. Pretože Yates sa chcel vyhnúť pohybu zombii, ILM strávilo veľa času skúmaním pohybu neživých. Yates obsadil hercov a natočil ich pohyby pomocou technológie na zachytenie pohybu, ktorá sa tiež kombinovala s ručnou animáciou, aby sa vytvoril záverečný pohyb inferia. Animátori používali software nazývaný Zeno, aby naanimovali obrovské húfy inferiov zhromažďujúcich sa nad a pod hladinou jazera.“
„Ďalej sa vývojári zaoberali textúrami od maliara, ktoré použili a renderovali inferiov s nasvietením, čím tak docielili ich ľudský vzhľad,“ povedal Alexander.
„Aj keď sa vynoria nad hladinu, inferiovia sa väčšinou schovávajú pod vodou a môžu byť zahnaní iba jedinou vecou, ohňom. Kombinácia týchto dvoch živlov bola skutočná efektová výzva. ILM vyvinulo vzhľad ohňa a sústredil sa na správanie a interakciu,“ hovorí Burke.
„Podvodný svet bol obtiažny, z dôvodu množstva a množstva inferiov a ovplyvňovania svetla z ohňa, je všetko robené na počítači,“ povedal Alexander. „Vytvorili sme postup, obvykle používaný v počítačových hrách, aby sme realizovali inferiov ako karty namiesto plných 3D objektov. Táto technika sa nazýva normal mapping a umožňuje filmárom pracovať so smerovou informáciou z 3D bez potreby zahrnúť všetky informácie zo scény.
Tvorba scény s inferiami bola skutočnou výzvou. Šiestim ľuďom to dalo 45 týždňov práce. Potom, čo boli vytvorení, tím potreboval o dvadsaťpäť umelcov viac na dokončenie potrebných záberov. A finálny výsledok? Dve veľmi impresívne minúty filmu.“
Zdroj: Potterweb |
© Copyright 2004-24 by Priori-Incantatem.sk. Powered by PI team. Optimalizované pre Firefox 20.0, rozlíšenie: 1024x600 a vyššie. Pri iných prehliadačoch môžu nastať chyby v zobrazení.
Priori-Incantatem.sk nie je majiteľom autorských práv Harryho Pottera, je iba sprostredkovateľom informácií ohľadom Harryho Pottera pre fanúšikov. Tento dokument však nesmie byť kopírovaný, či už v častiach alebo celý, bez súhlasu Priori-Incantatem.sk.
RSS Feed | Optimalizácia PageRank.cz
|
|
Aké obdobie by podľa vás mal sledovať plánovaný televízny seriál zo sveta Harryho Pottera? |
Normálne, obdobie kníh. Ale tentokrát by sa ich mohli držať viac! |
|
36% (87) |
Normálne, obdobie kníh. Ale mohli by sa ich držať ešte menej ako vo filmoch! |
|
3% (7) |
Určite obdobie pred knihami. Napríklad pohľad na život Toma Riddla a vznik Voldemorta. |
|
37% (89) |
Určite obdobie po knihách. Deti hlavného tria nepochybne zažívajú na Rokforte veľa dobrodružstiev! |
| 24% (59) |
Hlasovalo: 242 ľudí |
|
|
Z Rokfortu až do kulturáku - Riddikulus!
Dodnes smútite, že vám na 11. narodeniny sova nepriniesla vytúžený list do Rokfortu? Tak už nemusíte! Už čoskoro sa totižto vybrané slovenské centrá kultúry ako mávnutím prútika zmenia na Rokfortskú strednú školu čarodejnícku. Mladí divadelníci Katarína Gurová, Kristóf Melecsky a Peter Pavlík, na čele s režisérom Pavlom Viechom, budú v jedinečnom predstavení žonglovať ikonickými postavami všetkých siedmich kníh, aby nám dokázali, že fantázii sa medze nekladú. Aj keby sa možno mali.
Celú tl...
[» celý článok «]
|
|
|
Počet žiakov:
Chrabromil |
10 |
Bystrohlav |
13 |
Bifľomor |
18 |
Slizolin |
13 |
Spolu: |
54 |
|
|
Rokville bol v roku 1612 vrchným veliteľstvom pri vzbure škriatkov.
|
|
|
Čarodejnícke školy medzi sebou už tradične súperia. Durmstrang a Beauxbatons údaje o sebe taja, aby im nikto nemohol ukradnúť ich tajomstvá.
Hermiona Grangerová HP4: Ohnivá čaša (kap. 11, str. 171)
|
|
|
Ocenenia:
Partneri:
Spriatelené stránky:
|
|
|
Grindelwaldove zločiny
Slovensko 15. november 2018
UK / USA 16. november 2018
|
|
|